Efter en vecka på Boracay var det dags för kvintetten att åter delas upp i duo och trio. Johanna och Sara stannade kvar några dagar till under tiden som jag, Sella och Oliva drog vidare mot Bohol. Ett flyg, en taxi och en nästan missad båt senare möttes vi upp av ett underbart värdpar med skylt ”Welcome Angelica Ostlund” på Bohols färjeläge. Det hela började väldigt bra med en färd i lyxig stadsjeep till det sedan ännu lyxigare hotellet. Vår sex-personers-bungalow var över förväntan, all personal var urgullig och poolen med jacuzzi utomordentlig. Allt var toppen!

 
 
 
 
Vädret dagen efter visade sig vara mindre bra och regnet hängde i luften och vi bestämde oss för att göra en utflyt för att besöka Chokladkullarna, spökdjuren och fjärilssafari. Kullarna var dock svåra att se ordentligt pga en tjock dimma och utsiktsplatsen kunde endast nås genom en trappa på säkert 200 steg- jobbigt. ;) Spökdjuren var underbart söta och fjärilarna nästan tama.



 
Dagen slutade dessvärre för min del i feber och senare kom även lite magsjuka- min mardröm. Var dock inte så himla farligt och jag känner mig bättre idag men är långt från hundraprocentig. Hoppas resan mot Puerto Princesa som börja klockan 07.00 imorn kommer gå bra- AMEN!

/Anki

Kommentera

Publiceras ej